Krizová situace – Jak zavolat záchranku

Video:Krizová situace A1 – Jak zavolat záchranku
Téma: Řešení krizové situace
Jazyková úroveň: A1
Řečová dovednost: Ústní interakce (pomocí telefonu)
Deskriptor: Dokáže vést základní, částečně předem připravené telefonní dialogy.
Konkretizace deskriptoru: Dokáže řešit některé problémy pomocí telefonického rozhovoru.
Situace: Dokáže zavolat záchrannou službu.
Obecné pojmy: ---
Specifické pojmy: Styk s policií a složkami záchranného systému, symptomy nemoci
Jazykové funkce: Oslovení, žádost o pomoc, faktická informace, zjišťování faktické informace
Jazykové prostředky: Zjišťovací otázka a odpověď na zjišťovací otázku
Sociokulturní kompetence: Telefonní číslo záchranné služby, uvedení adresy, vykání
Přepis scénáře videa: zde
Video:Krizová situace A2 – Jak zavolat záchranku
Téma: Řešení krizové situace
Jazyková úroveň: A2
Řečová dovednost: Ústní interakce (pomocí telefonu)
Deskriptor: Dokáže vést základní, částečně předem připravené telefonní dialogy.
Konkretizace deskriptoru: Dokáže řešit některé problémy pomocí telefonického rozhovoru.
Situace: Dokáže zavolat záchrannou službu.
Obecné pojmy: ---
Specifické pojmy: Styk s policií a složkami záchranného systému, symptomy nemoci
Jazykové funkce: Oslovení, žádost o pomoc, faktická informace, zjišťování faktické informace
Jazykové prostředky: Zjišťovací otázka a odpověď na zjišťovací otázku, číslovky
Sociokulturní kompetence: Telefonní číslo záchranné služby, adresa, orientace na ulicích podle lampy,  vykání
Přepis scénáře videa: zde